Sandığınızdan daha fazla elektrik tüketiyor! Fişini çekmeyi unutmayın
Evde sıklıkla kullanılan elektronik cihazların başında televizyonlar geliyor. Gün içerisinde saatlerce çalışan bu cihazlar kapatıldıktan sonra devre dışı kaldığı düşünülüyor ancak durum hiç de böyle değil. Özellikle kumanda ile kapatılan televizyonlar enerji tüketmeye devam ediyor.
Çoğumuz televizyon ekranını kapattıktan sonra elektrik kullanımının sona erdiğini zannederiz. Ancak gerçek çok farklı. Cihazlar çoğu zaman bekleme moduna geçer ve çeşitli sistemlerini aktif tutmayı sürdürür. Bu durum ise fark edilmeyen enerji tüketimine neden olur.
Uzmanlara göre televizyonlar bekleme modunda bile olsa düşük seviyede elektrik harcamaya devam eder. Tek bir gün için küçük görünen bu tüketim aylar ve yıllar boyunca düşünüldüğünde faturalar üzerinde etkili olabiliyor. Özellikle birkaç televizyon bulunan evlerde durum daha belirgin hale gelebiliyor.
Akıllı televizyonlarda enerji tüketimi daha dikkat çekici. İnternet bağlantısını hazır tutan ve güncellemeleri kontrol eden bazı modeller, bekleme modunda klasik televizyonlara göre daha fazla enerji kullanabiliyor. Bu yüzden cihazın tamamen kapatılması gerekiyor.
Uzun süre evde olunmayacaksa televizyonun fişini çekmek hem elektrik tasarrufu açısından faydalı hem de olası elektrik dalgalanmalarına karşı cihazı koruyabiliyor.
