Neden öldükten sonra hatırlanmak isteriz? Dikkat çeken araştırma! İşte sebebi...
Ölüm hiç beklenmeyen anda gelen kaçınılmaz bir son. İnsanların bu dünyadan göçüp gittiklerinde hatırlanmak istemelerinin temelinde pek çok unsur yatıyor. Konuya ilişkin yapılan araştırma ise dikkat çekti. Peki, neden öldükten sonra hatırlanmak isteriz? İşte sosyal medyada gündem olan o çalışma ve uzmanların görüşleri...
Ölüm, yaşamın kaçınılmaz bir parçası olsa da insanlık tarihinin en büyük gizemlerinden biri olmaya devam ediyor. Bu gerçek, insanları sevdiklerine, eserlerine ve bıraktıkları izlere daha sıkı bağlanmaya yöneltiyor. Belki de bu yüzden çoğu insan, ölümden sonra bile hatırlanacak bir anlam ve miras bırakmak istiyor.
BBC'den Molly Gorman'ın haberine göre araştırmacılar mirası; biyolojik miras (çocuklar, organ bağışı, beden bağışı), maddi miras (servet ve eşyalar) ve değerler (inançlar, kültür, yaşam dersleri) olmak üzere 3 ana başlıkta tanımladı.
Konuya dair gerçekleştirilen çalışmalar, sanılanın aksine insanların en çok para ya da mülkten ziyade değerlerini, deneyimlerini ve yaşam felsefelerini gelecek kuşaklara aktarmak istediğini ortaya koyuyor.
Yapılan açıklamaya göre; kişinin geride bırakacağı mirası düşünmesi, özellikle ölüm korkusunu azaltıyor ve yaşamına daha fazla anlam yüklemesine yardımcı oluyor.
Ölümcül hastalıklarla mücadele eden bireylerde günlük, mektup veya anı çalışmaları gibi “miras faaliyetlerinin” kaygı ve depresyonu hafifletebildiği; yaşlı bireylerde ise geçmişle barışma, önemli gördükleri değerleri paylaşma ve yaşam motivasyonunu artırma etkisi yarattığı belirtiliyor.
İnsanlar nasıl hatırlanmak istediklerini düşündüklerinde; çevreye, topluma ve gelecek nesillere daha fazla katkı sağlayan kararlar alma eğiliminde oluyor.
Uzmanlar, kişinin yaşamı boyunca bırakmak istediği etkiyi belirlemesinin hem bugün daha anlamlı bir hayat sürmesine hem de ölümden sonra “sembolik bir ölümsüzlük” hissi yaratmasına katkı sağlayabileceğini ifade ediyor.
