KABUS GERİ DÖNDÜ: 60 Yıl Sonra İlk Vaka! O Bölgede Alarma Geçildi... Ve Uyarı Yapıldı: İnsanlara ve Hayvanlara Bulaş Riski...
ABD’de 1966’dan bu yana ilk kez görülen et yiyen parazit, Texas’ta bir buzağının göbek bağı bölgesinde tespit edildi. Yetkililer, bölgeye 20 kilometrelik karantina alanı kurarak yayılmayı önlemeye çalışıyor. İnsanlara ve evcil hayvanlara bulaşma riski düşük olsa da hayvancılar tetikte olmaya çağrıldı.
Haberin Devamı
/
Texas’ta bir buzağının göbek bağı bölgesinde 1966’dan bu yana ABD’de ilk kez et yiyen bir parazit görüldü. USDA, parazitin yayılmasını önlemek için bölgeyi karantinaya aldı. Uzmanlar, insanlara ve evcil hayvanlara bulaşma riskinin düşük olduğunu belirtiyor.
/
ABD’de 1966’dan bu yana ilk kez görülen et yiyen bir parazit, Texas’ta bir buzağının göbek bağı bölgesinde tespit edildi.
Haberin Devamı
/
ABD Tarım Bakanlığı (USDA) yaptığı açıklamada, parazitin Meksika’da son bir yıldır yaygınlaştığını ve La Pryor kasabasında görüldüğünü duyurdu. Bu kasaba, ABD-Meksika sınırına yaklaşık 48 kilometre uzaklıkta bulunuyor.
/
Yetkililer, parazitin en çok enfekte hayvanlar aracılığıyla yayıldığını belirterek, bölgeye 20 kilometrelik bir karantina alanı oluşturduklarını açıkladı. Ayrıca, milyonlarca kısırlaştırılmış dişi sinek salınarak yeni larvaların oluşmasının önlenmesi planlanıyor. Bu sinekler tek kez çiftleşebiliyor ve döllenmemiş yumurtalar bırakıyor.
Haberin Devamı
Haberin Devamı
/
USDA, parazitin insanlara ve evcil hayvanlara bulaşma riskinin düşük olduğunu ve gıda güvenliği açısından tehdit oluşturmadığını vurguladı.
/
Bakan Brooke Rollins, personelin Güney Texas’a ulaştığını ve hayvancılık yapanların dikkatli olması gerektiğini belirtti. Rollins, yürütülen önleme çalışmaları sayesinde parazitin ülkeye girişinin bir yıl geciktirildiğini ifade etti.
